Czym jest outsourcing BHP

Outsourcing bhp
Outsourcing bhp

Outsourcing z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy jest częstym rozwiązaniem dla wielu firm i przedsiębiorstw, które decydują się na taką usługę w celu powierzenia spraw związanych z BHP odpowiednio wykwalifikowanym osobom. Warto jednak wiedzieć, co dokładnie kryje się pod nazwą outsourcing. Samo pojęcie jest zapożyczone z języka angielskiego i składa się z połączenia trzech słów: outside-resource-using. Polega to na niczym innym, jak na wydzieleniu z przedsiębiorstwa niektórych realizowanych przez nie funkcji i przekazaniu ich innemu podmiotowi do wykonania. Outsourcing BHP ma więc na celu pełne przejęcie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy przez odpowiednią firmę. Jest to kompleksowa usługa oferowana pracodawcom zapewniająca obsługę wszelkich spraw dotyczących BHP. Firmy oferujące outsourcing BHP dbają o to, żeby wszystko, co konieczne, było zgodne z przepisami. Dbanie o bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i pracodawców oraz osób zarządzających jest celem nadrzędnym usług BHP.


Sporządzanie dokumentacji powypadkowej

Wypadki oraz różne nieprzewidziane sytuacje są częścią życia każdego człowieka i czasem nie sposób przewidzieć oraz zapobiec nieszczęściu, czy to w domu, czy w pracy. W przypadku wystąpienia wypadku podczas pracy konieczne jest sporządzenie tak zwanej dokumentacji powypadkowej. Obowiązkiem pracodawcy jest przygotowanie takiego dokumentacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia wypadku. Jednak sporządzenie dokumentacji powypadkowej można zlecić zewnętrznej firmie, zajmującej się sprawami bezpieczeństwa i higieny pracy. W ramach takiej usługi jest także przeprowadzane śledztwo w sprawie zaistniałego wypadku wraz z profesjonalnym sporządzeniem potrzebnej dokumentacji powypadkowej. Firmy te zajmują się również sporządzaniem dokumentacji w sytuacji wystąpienia wypadku w drodze do pracy lub z pracy. Ponadto informują pracodawcę o kolejnych etapach w postępowaniu powypadkowym oraz obowiązkami pracodawcy. Usługa oferowana przez firmy BHP zapewnia profesjonalne podejście w kwestii postępowania powypadkowego.


Pierwsza pomoc w szkołach

Z pojęciem pierwszej pomocy możemy się spotkać już bardzo wcześnie na drodze naszej edukacji, bowiem dość powszechną praktyką są szkolenia z tego zakresu już w szkole podstawowej. Czy to przedstawienie ogólnych zasad dotyczących pierwszej pomocy w formie prezentacji na szkolnej auli, czy też już bardziej praktycznie zajęcia i pogadanka z ratownikiem w sali klasowej, od najmłodszych lat ma się styczność z takimi szkoleniami. Nie tylko w szkole podstawowej organizuje się różne spotkania na temat udzielania pierwszej pomocy, ale również w późniejszych latach edukacji ma się do czynienia chociażby z przedmiotem edukacja dla bezpieczeństwa, gdzie także są wpajane odpowiednie wzory zachowań w niebezpiecznych sytuacjach. Szkoły mogą współpracować z firmami zajmującymi się takimi szkoleniami w organizacji spotkań, mających na celu uświadomienie i edukowanie młodzieży. Uczenie się o zasadach pierwszej pomocy już od szkoły podstawowej jest zdecydowanie mile widzianą praktyką, która przyczynia się do wzrostu wiedzy na ten temat w społeczeństwie.


Cena szkoleń BHP

Można wyróżnić więcej niż jeden typ szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, ze względu na grono odbiorców takiego szkolenia. Ponadto sama forma szkolenia może być różna, bo może się odbywać albo w postaci spotkań w ramach seminarium, albo za pomocą platformy służącej do e-learningu. Przy wycenie szkolenia BHP należy wziąć pod uwagę te czynniki, a także liczbę uczestników biorących udział w kursie. W celu zorientowania się, jak wygląda sytuacja rynkowa, należy porównać kilka ofert i wybrać tą, która najbardziej odpowiada naszym potrzebom. Najlepiej skontaktować się z daną firmą, prowadzącą szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, podając wszystkie wymagane informacje, by uzyskać wycenę wybranej usługi. Często na stronach dostępne są formularze zgłoszeniowe, które wystarczy wypełnić i wysłać. Jak więc widać, cena szkoleń BHP jest zależna od wielu czynników, takich jak rodzaj i typ szkolenia oraz liczba uczestników. Żeby poznać szczegółową wycenę usługi, najlepiej skontaktować się z wybraną firmą.


Usługa outsourcingu PPOŻ

Outsourcing z zakresu ochrony przeciwpożarowej jest często oferowaną usługą przez firmy zajmujące się także ogólnymi zasadami BHP. Nie powinno to dziwić, ponieważ zarówno ochrona przeciwpożarowa, jak i bezpieczeństwo i higiena pracy mają na celu zapewnienie bezpiecznych warunków pracy. Sama usługa outsourcingu polega na przekazaniu danych funkcji do realizacji firmie zewnętrznej. Jest to wygodne rozwiązanie, z którego korzysta wielu pracodawców, dlatego że outsourcing jest przeprowadzany przez specjalistów w danej dziedzinie. Zlecenie więc outsourcingu z zakresu PPOŻ pozwala na sprawdzenie, a w razie potrzeby wprowadzenie, odpowiednich zasad regulowanych przez przepisy prawne. W ramach outsourcingu ochrony przeciwpożarowej, prowadzonej bardzo często przez ratowników i strażaków, następuje przegląd i legalizacja sprzętu. Wraz z usługą outsourcingu połączony jest także audyt PPOŻ. Korzystanie z takich usług sprawia, że warunki zapewniające bezpieczeństwo w pracy są utrzymywane na wysokim poziomie.


Dodane: 07-05-2020 06:04

Widok do druku:

Outsourcing bhp